Witamy Państwa w strefie usług elektronicznych

Gminy Trzebinia

Grafika z najważniejszymi obiekatami miasta Trzebinia

Jak działa platforma eURZĄD Gminy Trzebinia?

Portal eUrząd jest zintegrowany z ogólnopolską elektroniczną platformą usług administracji publicznej ePUAP, która umożliwia obywatelom i przedsiębiorcom zakładanie na niej własnych kont i prowadzenie z nich korespondencji z urzędami administracji publicznej.

Urzędy administracji publicznej publikują na platformie ePUAP elektroniczne formularze, umożliwiające załatwianie spraw bez konieczności wizyty w urzędzie.Po wypełnieniu formularza wniosku o dostęp i podpisaniu go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym możesz przesłać go elektronicznie do odpowiedniego urzędu.


Jakie sprawy można załatwić, korzystając z trzebińskiej platformy eURZĄD?

Strefa usług elektronicznych jest portalem (portal eUrząd), którego celem jest stworzenie spójnego systemu dostępu do wszystkich zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez Urząd Miasta w Trzebini. Portal umożliwia również dostęp do zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez inne jednostki administracji publicznej różnych szczebli, które mogą być przydatne dla mieszkańców i przedsiębiorców.

Usługi świadczone poprzez portal można podzielić na:

- dostępne publicznie i nie wymagające rejestracji w portalu (np. dostęp do informacji o planie i wykonaniu budżetu,czy wyszukiwarka mienia). Dostęp do tych usług uzyskasz, wybierając odpowiednie pozycje z menu głównego,

- wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby korzystającej z usługi (np. dostęp do informacji i płatność podatków, informacje o prowadzonych sprawach i wymienianej korespondencji oraz informacje o wpisach w rejestrach, w tym np. rejestr zezwoleń na sprzedaż alkoholu, rejestr umów dzierżawnych itd.).


Do jakich danych i usług można uzyskać dostęp z platformy eURZĄD?

W portalu eUrząd możesz uzyskać dostęp do własnych danych ale również do danych osób prawnych i fizycznych, które reprezentujesz. Możesz również w ich imieniu realizować płatności. Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych innych niż Twoje,musisz złożyć stosowne upoważnienie w momencie rejestracji.


Jak zalogować się do konta eURZĄD?

Do logowania do systemu eURZĄD będziesz używać swojego konta z platformy ePUAP. Jeżeli nie masz jeszcze konta, a chciałbyś zapoznać się z funkcjonowaniem systemu, to zaloguj się próbnie, używając konta: demo z hasłem: demo.


Jak założyć konto na ePUAP?

a)Wejdź na ePUAP i kliknij ZAREJESTRUJ SIĘ [możesz to zrobić TUTAJ]

b)Wypełnij krótki formularz - jeśli podasz w nim PESEL, automatycznie złożysz wniosek o Profil Zaufany, który musisz potwierdzić:

- od razu, jeżeli masz internetowe konto bankowe (przez konto w twoim banku - platforma Envelo.pl, ING, Inteligo, Millennium, Banku Pekao, PKO BP, BZ WBK, mBank, Alior Bank)

- osobiście w ciągu 14 dni w wybranym miejscu (punkcie potwierdzającym, czyli w różnych urzędach i niektórych bankach) — wtedy z usług na ePUAP zaczniesz korzystać dopiero PO POTWIERDZENIU PROFILU. Wyszukiwarka punktów potwierdzeń Profilu Zaufanego


Jak załatwić sprawę urzędową wymagającą rejestracji i sprawdzenia tożsamości?

Jeżeli chcesz załatwić sprawę urzędową przez system eUrząd, skorzystaj z bezpłatnego konta ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)

1. Wybierz interesującą cię sprawę w serwisie eUrzad - po kliknięciu zostaniesz poproszony o zalogowanie się na ePUAP i odesłany bezpośrednio do formularza sprawy.

2. Wypełnij odpowiedni wniosek.

2. Musisz potwierdzić swoją tożsamość i podpisać elektronicznie wniosek wysyłany do urzędu - do podpisywania podań i wniosków składanych do podmiotów publicznych służy bezpłatny Profil Zaufany (uzyskujesz w nim swój indywidualny Podpis Zaufany).

3. Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.


Rozbudowa serwisu i uwagi użytkowników

W Katalogu usług będą sukcesywnie pojawiać się inne, przydatne dla naszych mieszkańców i przedsiębiorców usługi, świadczone przez różne jednostki administracji publicznej. Jeżeli chcieliby Państwo podzielić się z nami swoimi uwagami, dotyczącymi działania portalu eUrząd, to prosimy o kontakt z Urzędem Miasta w Trzebini.